Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie

Godło Polski i logo Pszczyny
14 czerwca 2017 roku

KIERUNEK - MALTA

W terminie od 2 do 9 czerwca dwudziestka uczniów naszej szkoły pod opieką pani Bogusławy Wrony i pani Aleksandry Gandzel połączyła naukę i zwiedzanie z wypoczynkiem oraz zabawą biorąc udział w wyjeździe językowym na Maltę.

Cała przygoda rozpoczęła się od wylotu z lotniska w Katowicach, skąd już po niespełna trzech godzinach wylądowaliśmy na największej z trzech wysp należących do Malty.

Po przybyciu do miasta Sliema przyszedł czas na pierwsze spotkanie z rodzinami, które gościły nas u siebie podczas pobytu na Malcie.

Przez te kilka dni uczniowie uczęszczali do szkoły, gdzie pod opieką dwóch nauczycieli doskonalili swoje umiejętności językowe, świetnie się przy tym bawiąc, aby w końcu dostać zasłużone certyfikaty zaświadczające o ukończeniu warsztatów.

Nie zabrakło oczywiście czasu na zwiedzanie. Przemierzając promem Morze Śródziemne udało nam się dotrzeć do wyspy Comino, gdzie spędziliśmy kilka godzin pływając i wypoczywając. Następnego dnia trafiliśmy na malowniczą wyspę archipelagu maltańskiego - Gozo, którą zwiedziliśmy busem, jak również spacerując ulicami. Odwiedziliśmy tam miasto Victoria spacerujączarówno po cytadeli jak i przemierzając malownicze uliczki miasta. Widzieliśmy również Azure Window, które swego czasu był mostem skalnym jak i jednym z najpiękniejszych symboli Malty. Tego dnia przeżyliśmy także huczne świętowanie Maltańczyków z okazji ogłoszenia wyników wyborów do nowego parlamentu. Innego dnia w czasie wycieczki zwiedziliśmy miasto Rabat i przechodząc przez słynną bramę, wkroczyliśmy do byłej stolicy Malty - Mdiny, która określana jest mianem The Silent City (Ciche Miasto), ponieważ po wąskich i urokliwych ulicach miasta można się poruszać jedynie pieszo lub powozem konnym, których w Mdinie nie brakowało. Tam mogliśmy się przyjrzeć m. in. katedrze św. Pawła i fortyfikacjom miasta. W środę dwa razy zawitaliśmy do właściwej stolicy Malty, czyli Valetty. Za dnia widzieliśmy parlament i poznaliśmy historię miasta oglądając film 5D, podziwialiśmy także piękne widoki z Górnych Ogrodów Barrakka. Tego samego dnia wieczorem wróciliśmy do Valetty, by zobaczyć ją oświetloną i z zupełnie innej strony.

Niezapomniane chwile spędzaliśmy spacerując po okolicy, odwiedzając pobliskie kawiarnie, próbując miejscowych przysmaków i wspólnie bawiąc się na plażach.

Nasze wspomnienia z pewnością pozostaną w naszej pamięci na długi czas.