Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie

Szkoła Podstawowa nr 5
· III Liceum Ogólnokształcące

Godło Polski i logo Pszczyny

Dnia 10 maja 2016 roku uczniowie klasy 1D LO uczestniczyli w kilkugodzinnej wideokonferencji ze szkołą z Francji i Grecji. Wydarzenie to odbyło się w ramach realizowanego naszym liceum całorocznego unijnego projektu eTwinning zatytułowanego „Bookcrossing”.

W trakcie tej konferencji, uczniowie z trzech krajów partnerskich omawiali realizowane w międzynarodowych drużynach projekty. Każda z nich koncentrowała się na odrębnym gatunku literackim i tworzyła multimedialne produkty oparte na wybranych przez uczniów książkach.

Wideokonferencja została przeprowadzona w aplikacji Virtual Round Table, która pozwalała więcej niż jednemu przedstawicielowi danej drużyny czy kraju uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. Było to niezwykłe przeżycie, na miarę szkoły przyszłości. Być może w przyszłości tak będzie wyglądała regularna edukacja.

Zachęcamy do przeczytania raportów jakie uczniowie z poszczególnych międzynarodowych drużyn sporządzili po wideokonferencji.

Lucyna Nocoń-Kobiór
Koordynator projektu eTwinning "Bookcrossing"

 

Drużyna 1- Literatura młodzieżowa

Podczas projektu pracowaliśmy nad trylogią "Igrzyska Śmierci" napisaną przez amerykańską pisarkę Suzanne Collins. Drugą książką była "Niezgodna".

Dziewczyny z Francji zrobiły Fakebooka, czyli ich własną wizję w postaci popularnego portalu społecznościowego Facebooka. Napisały również przykładową rozmowę sms oraz zrobiły mapę myśli. Natomiast grupa z Grecji przygotowała przykładowy wywiad z główną bohaterką.

Nasza polska grupa czyli Zuza, Klaudia i Kinga wykonała prezentację oraz quizy na temat książek. Jedna z nas zrobiła tzw. Breaking News, czyli w skrócie przedstawiła najważniejsze informacje o książce.

Podczas projektu nauczyliśmy się korzystać z nowych ciekawych mediów. Nauczyliśmy się także współpracy w grupach międzynarodowych. Projekt był dla nas bardzo ciekawy :)

 

Drużyna 2 – Powieści akcji

Drużyna 2 pracowała nad powieściami przepełnionymi akcją. Należały do niej osoby uwielbiające książki, w których jest dużo wątków oraz cały czas coś się dzieje. Cała grupa zajmowała się książką pt: „Niezgodna”, napisaną przez Veronikę Roth. W skrócie – uczniowie z Francji przygotowali wywiad, z Grecji zwiastun książki i portal społecznościowy Fakebook, a uczniowie z Polski artykuł + prezentacje i codzienne wiadomości. Ouiem i Ines z Francji zrobiły wywiad z bohaterką Christiną, ponieważ jak same powiedziały: „Jest to ciekawa i zabawna postać”. Vasilis, George i Jim z Grecji wybrali zwiastun książki, ponieważ było to dla nich ciekawe, fascynujące, a zarazem proste zadanie. Dzięki temu przedstawili główny temat książki – pięć frakcji, do których należą ludzie o różnych umiejętnościach i zachowaniach. Elli z Grecji robiąc portal społecznościowy Fakebook, pomogła nam bardziej zapoznać się z bohaterami książki. Ania z Polski napisała artykuł, w którym wytłumaczyła dlaczego reżyser zrezygnował w filmie z brutalnej sceny, podczas której jeden z bohaterów okalecza drugiego. Bernadeta pracując z Anią, postanowiła opisać tą drastyczną scenę w tzw. „breaking news”, czyli codziennych wiadomościach.

Podsumowując cała międzynarodowa drużyna 2 uważa, że projekt ten był zarazem świetną zabawą, ciężką pracą i ciekawym doświadczeniem. Nauczył nas korzystać z różnych mediów, pozwolił jeszcze bardziej wejść w świat książek, ale także poznać nowych ludzi, z podobnymi zainteresowaniami. Wszyscy są zadowoleni z pracy, którą wykonali.

 

Drużyna 3- Science Fiction

Podczas projektu pracowaliśmy w 3 różnych grupach polskiej, francuskiej i greckiej. Byliśmy jednym zespołem który miał przedstawić książkę Sci-Fi. Wszyscy z podjęliśmy jedną wspólną decyzje odnośnie książki było to dzieło Georga Orwella pt. "1984". Świat przedstawiony w książce to antyutopia, która jest kontrolowana przez "Big Brother". Nasz zespół postanowił przedstawić tę książkę za pomocą interaktywnej mapy, dlatego grupa z Polski którą tworzyłem wraz z Kubą trochę ten pomysł zmodyfikowaliśmy i Kuba stworzył oś czasu natomiast postanowiłem zrobić quiz w postaci "Milionerów". Grupę z Francji stanowili Ben i Ryan, którzy wspólnie stworzyli quiz i interaktywną mapę która im wyszła naprawdę fajnie. Następna grupa to byli Grecy, którzy stworzyli interaktywne mapy/obrazy, a autorami ich byli Marios i Panagiotis.

Połączyliśmy się z nimi i mieliśmy szanse poznać naszych partnerów w projekcie poprzez wideo-konwersację o nazwie "okrągły stół". Wszystko wyszło naprawdę fajnie tak, jak chcieliśmy od początku to było niesamowite przeżycie. Naszą polską prace przedstawił Kuba, a ja robiłem zdjęcia. Moim zdaniem ten cały projekt został naprawdę fajnie zorganizowany i można było przełamać swoje bariery, a o to w nim chodził!!

 

Gr 4 Autobiografia

‘Pamiętnik Anny Frank’: Francuzi zrobili bardzo dużą artystyczną wizje i napracowali się nad tym, Grecja zrobiła to samo, lecz użyli więcej zdjęć niż tekstu. Gdy rozmawialiśmy na wideo-konferencji, Francja mówiła o tragicznej historii Anny Frank, mówili również o jej uczuciach. Opowiadali o jej ukrywającej się rodzinie. Obydwa kraje zadawały pytania takie jak, "Dlaczego pisała pamiętnik?", "Jak się wam pracowało z innymi krajami?", albo "Czy podobał się wam projekt?" Wszyscy zrobili dobrą robotę. Ten projekt był niesamowity i wszyscy spędzili świetnie czas.   Bartek i Tymek

 

Drużyna 5 - Historie Kryminalne

Nasza drużyna pracowała nad Historiami Kryminalnymi, ponieważ lubimy powieści detektywistyczne z elementami horroru. Pracowaliśmy nad książką "I nie było już nikogo".

Uczniowie z Francji Tristan, Manon i Camille przygotowali "Foto-nowelę". Uczniowie z Grecji Iordana, Vassiliki, Maria, Fotini i Fotini zrobili "Infografikę infograficzną".

Praca nad projektem była interesująca i fascynująca, a wideokonferencja ekscytująca i motywująca.

 

Drużyna 6- Literatura fantasy

Drużyna 6 pracowała nad Sagą ‘Percy Jackson’, napisaną przez Rick'a Riodana, z gatunku Fantasy. Saga opowiada o historii z greckiej mitologii, co było bardzo interesujące dla całej grupy. Polski zespół stworzył blog. Agata i Natalia - czyli my -  przedstawiły w nim głównych bohaterów i stworzyły quiz sprawdzający wiedzę o samej książce. Zespół z Grecji, Thomas i Thanasis, zrobił Fakebook'a, który w świetny sposób zaprezentował sagę. Zespół z Francji Deeksha i Esther, zrobił coś innego, mianowicie Fanfiction, czyli opowiadanie inspirowane historią książki. To było naprawdę ekscytujące. Grupa 6 wykonała coś nowego, w co włożyła naprawdę dużo pracy.

 

Drużyna 7- Powieść historyczna i powieść akcji

Zespół 7 pracował na powieściach historycznych i akcji, ponieważ są one oparte na prawdziwych zdarzeniach. Grupa analizowała lektury "Sashenka" Simona Montefiore oraz "Cienka, czerwona linia" Jamesa Jones'a.

Używaliśmy wielu narzędzi multimedialnych do prezentacji przez nas prac oraz do promocji książek. Grecy stworzyli artykuły na temat "Sashenki". Grupa francuska stworzyła quiz oraz własną wizję książki. My zrobiliśmy trailer oraz krzyżówkę do "Cienkiej, czerwonej linii".

Projekt nauczył nas wielu nowych rzeczy, na przykład, jak używać nowych narzędzi, czy jak pozyskiwać wiadomości w efektywny sposób. Poznaliśmy wielu nowych ludzi, którzy mieszkają setki kilometrów od nas. Wykonaliśmy dużo ciężkiej pracy, z której jesteśmy dumni. Projekt był bardzo ciekawym i pouczającym doświadczeniem.

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

Międzynarodowa wideokonferencja w III LO w Pszczynie

 

Copyright © 2009-2017 by zs1pszczyna.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone

Projekt i realizacja - Rafał Ples
Modyfikacja projektu - Wojciech Pszonak