Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie

Publiczne Gimnazjum nr 2
· III Liceum Ogólnokształcące

Godło Polski i logo Pszczyny

Od pięciu lat polskie drogi przemierzają szczególne samochody, na które nie sposób nie zwrócić uwagi. Każdy z nich jest wyposażony w nowoczesne materiały dydaktyczne, które są wykorzystywane podczas godzinnych warsztatów językowych organizowanych w szkołach. Udział w zajęciach sprawia, że uczniowie przekonują się, że nauka może jednocześnie być ciekawa i efektywna. Zwłaszcza nauka języka niemieckiego, który wśród młodych ludzi nie zawsze cieszy się wielką popularnością.

Kolorowe samochody docierają do szkół w całym kraju, a 14.11. jeden z nich zatrzymał się przy naszym gimnazjum. Uczniowie mieli okazję wziąć udział w nietypowych lekcjach, podczas których poznawali język niemiecki z zupełnie innej strony. Głównym celem projektu "Deutsch-Wagen-Tour", bo o nim mowa, jest motywowanie uczniów do nauki poprzez gry, zabawy, quizy i konkursy. Nawet pierwszoklasiści, którzy niemieckiego zaczęli uczyć się dopiero we wrześniu, potrafili wykorzystać podstawowe wyrażenia z lekcji do warsztatowych ćwiczeń. Drugą grupą uczestników byli uczniowie klas trzecich gimnazjum, którzy już bardzo dobrze sobie radzą z komunikacją w języku niemieckim.

Dzięki pani Beacie Hadasz z Goethe Institut w Krakowie, która przyjechała "Deutschwagenem" i poprowadziła zajęcia w naszej szkole, uczniowie zobaczyli, że język naszych zachodnich sąsiadów nie jest taki straszny, jak o nim mówią.
Znajomość języków obcych otwiera dziś wiele drzwi, o tym nie trzeba już nikogo przekonywać. Ale że nauka, często trudnych zagadnień gramatycznych, końcówek i rodzajników może być przyjemna, już tak. Dlatego zajęcia "Deutsch-Wagen-Tour" robią na uczniach tak wielkie wrażenie - pokazują, jak dużą satysfakcję daje możliwość posługiwania się językiem (nawet jeśli nie jest to język angielski), ale też "przemycają" nowe słownictwo i zwroty, w atrakcyjny i skuteczny sposób.

 

Copyright © 2009-2017 by zs1pszczyna.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone

Projekt i realizacja - Rafał Ples
Modyfikacja projektu - Wojciech Pszonak