Jak co roku nabór do szkół ponadgimnazjalnych odbywa się w formie elektronicznej w systemie rekrutacji „vEdukacja”. Wszystkie informacje na temat tego systemu znajdziesz na stronie internetowej:
Co powinieneś zrobić?
GIMNAZJALISTO! Pilnuj terminów rekrutacji!
Znajdziesz je poniżej!
I ETAP –zakładanie konta w systemie od 11 maja -24 czerwca 2015 do 12.00
Kandydat do szkoły ponadgimnazjalnej zakłada konto internetowe w systemie elektronicznej rekrutacji. Rejestracji w systemie można dokonać na stronie slaskie.edu.com.pl, zakładając konto indywidualnie w swojej szkole .
W systemie elektronicznej rekrutacji kandydat posługuje się numerem PESEL, na który można założyć tylko jedno konto.
Proces zakładania konta składa się z 5 kroków:
1. Wskazanie z listy nazwy gimnazjum macierzystego
2. Uzupełnienie swoich danych osobowych
• Podanie adresu email pozwoli na przywrócenie konta w sytuacji zapomnienia/zagubienia hasła
3. Uzupełnienie danych rodziców/opiekunów prawnych
4. Wybór szkół i oddziałów i ułożenie ich w kolejności od najbardziej pożądanego do najmniej
5. Wygenerowanie loginu i hasła, zapisanie go oraz zapamiętanie szkoły I wyboru.
Wniosek może zostać wydrukowany w 5 kroku (tuż po założeniu konta), możliwe jest też zakończenie pracy w systemie i wydrukowanie wniosku dopiero po upewnieniu co do poprawności dokonanych wyborów szkół
UWAGA! Należy pamiętać, że do zamknięcia rejestracji można zmieniać wybrane szkoły i klasy.
Za pośrednictwem swojego konta internetowego w systemie rekrutacji kandydat drukuje wniosek:
• na wydrukowanym wniosku nie wolno nanosić już żadnych zmian.
• wniosek musi być podpisany przez kandydata oraz przez jego rodziców lub prawnych opiekunów.
• wniosek należy zanieść tylko do szkoły pierwszego wyboru - pierwszej z listy preferencji, zostanie on zweryfikowany w ciągu 7 dni, pod względem zgodności z danymi w systemie
• w przypadku wyboru, na którejkolwiek preferencji, szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe należy, zasięgnąć informacji w tej szkole, kiedy będzie niezbędne dostarczenie zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu
• w przypadku spełniania kryterium zdrowotnego (krok 2), ograniczającego możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia należy dostarczyć opinię, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną
• w przypadku zaznaczenia któregoś z kryteriów (krok 2) konieczne jest dostarczenie wraz z wnioskiem odpowiedniego dokumentu potwierdzającego spełnianie tego kryterium:
o wielodzietność rodziny kandydata;
o niepełnosprawność kandydata;
o niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
o niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
o niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
o samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
o objęcie kandydata pieczą zastępczą;
II ETAP-wprowadzanie danych o ocenach do 30 czerwca 2015r.
Kandydat wprowadza przez Internet do systemu rekrutacji oceny, wyniki egzaminu i wpisane na świadectwie osiągnięcia (konkursy)
III ETAP-dostarczanie dokumentów do szkoły I wyboru od 26 czerwca - 30 czerwca 2015r. do godz. 15.00
Do szkoły pierwszego wyboru kandydat dostarcza dokumenty:
• świadectwo ukończenia gimnazjum
• zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego
• zaświadczenie, jeśli jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej, lub laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim
IV ETAP –zapoznanie się z wynikami naboru 03 lipca 2015r. godz. 10.00
Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Kandydat może przez Internet zapoznać się z wynikami naboru lub odczytać status zakwalifikowania w szkole, w której złożył dokumenty.
V ETAP-potwierdzanie woli podjęcia nauki od 03 lipca godz. 10.00 do 07 lipca 2015r. do godz. 10.00
Kandydat potwierdza wolę podjęcia nauki w szkole przez dostarczenie do niej oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
UWAGA! Kandydat, który nie dostarczy oryginału tych dokumentów zostanie skreślony z listy zakwalifikowanych do danej szkoły.
08 lipca 2015r. godz. 09.00 nastąpi ogłoszenie listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły i podanie informacji o wolnych miejscach.
Copyright © 2009-2017 by zs1pszczyna.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja - Rafał Ples
Modyfikacja projektu - Wojciech Pszonak