Wewnątrzszkolny system oceniania zachowania ucznia
III Liceum Ogólnokształcącego w Pszczynie
8.09.2008/17.09.2009/15.09.2011/13.09.2012/29.10.2013/15.09.2015/01.09.2016
I. Kryteria ogólne
1. Ocena zachowania wyraża opinię szkoły o wypełnianiu przez ucznia obowiązków szkolnych, jego kulturze osobistej, udziale w życiu klasy i środowiska, postawach wobec kolegów i innych osób w czasie realizowania obowiązku szkolnego.
2. Wychowawca klasy na początku roku szkolnego (wrzesień, październik) informuje o kryteriach oceny zachowania uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) poprzez:
3. Ocenę zachowania ustala wychowawca klasy, biorąc pod uwagę:
samoocenę ucznia |
ocenę zespołu uczniowskiego |
ocenę zespołu nauczycielskiego |
ocena ta jest rozumiana jako prawo do wyrażania opinii o własnym zachowaniu |
Ocena ta jest rozumiana jako opinia zespołu uczniów danej klasy sformułowana w toku dyskusji |
ocena ta jest rozumiana jako opinia wychowawcy klasy z uwzględnieniem pozostałego zespołu nauczycielskiego i pracowników szkoły |
II. Kryteria szczegółowe
Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:
Uczeń w dniu rozpoczęcia semestru otrzymuje 27 punktów.
Uczeń może zdobyć więcej punktów, jeżeli:
działa na rzecz klasy, szkoły, uczestniczy w pracach samorządu szkolnego |
od 1 do 6 pkt |
organizuje i bierze udział w imprezach szkolnych i środowiskowych, jest organizatorem / współorganizatorem imprez |
od 1 do 3 pkt |
aktywnie uczestniczy w akcjach charytatywnych i w wolontariacie |
od 1 do 3 pkt |
poprzez osiągane wyniki w nauce, estetyczny strój, kulturalne i taktowne zachowanie w stosunku do innych, pomoc koleżeńską stanowi wzór do naśladowania dla innych uczniów |
od 1 do 3 pkt |
ma 100 % frekwencję |
3 pkt |
godnie reprezentuje szkołę w zawodach sportowych, konkursach, olimpiadach przedmiotowych
|
|
solidnie wypełnia polecenia wychowawcy klasy i innych nauczycieli, wywiązuje się z powierzonych obowiązków (zgodnie z Planem Pracy Wychowawczej) |
|
Uczeń może stracić punkty za:
wyzywający strój (niestosowny i przesadny makijaż, pearcing) |
-1 do -3 pkt |
wulgarne słownictwo |
-1 do -3 pkt |
brak kultury w kontaktach z nauczycielami, pracownikami szkoły i społecznością uczniowską |
-1 do -3 pkt |
oszukiwanie |
-1 do -3 pkt |
świadome łamanie obowiązujących w szkole przepisów i regulaminów |
-6 pkt |
ignorowanie imprez szkolnych, klasowych i środowiskowych |
-1 do -3 pkt |
palenie papierosów (w czasie pobytu w szkole i poza szkołą) |
-2 pkt |
brak wymaganego statutem stroju |
-1 do -4 pkt |
korzystanie z telefonu komórkowego lub innego sprzętu elektronicznego podczas zajęć lekcyjnych |
-1 do -3 pkt |
W przypadku rażącego naruszania zasad zachowania:
Uczeń zostaje poinformowany o zagrożeniu otrzymania oceny nagannej z adnotacją w dokumentacji wychowawcy. W przypadku kolejnego rażącego naruszenia zasad zachowania uczeń otrzymuje ocenę naganną.
Pojedyncze (wybiórcze) godziny nieusprawiedliwione w ciągu dnia szkolnego traktowane są przez wychowawcę jako wagary.
Za każdą godzinę nieobecności nieusprawiedliwionej uczeń otrzymuje -0,5 pkt.
Za każde spóźnienie na lekcję uczeń otrzymuje -0,5 pkt. Wyjątkiem mogą się stać spóźnienia niezależne od ucznia, związane np. ze spóźnieniami komunikacyjnymi. Ocenę statusu tych spóźnień pozostawiamy wychowawcy.
Wychowawca klasy w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Dyrekcją Szkoły może podjąć decyzję o zmianie oceny z zachowania. W tym celu należy zwołać nadzwyczajne posiedzenie Rady Pedagogicznej.
Przeliczanie punktów na oceny:
35 |
pkt i więcej |
- wzorowe |
34-30 |
pkt |
- bardzo dobre |
29-26 |
pkt |
- dobre |
25-20 |
pkt |
- poprawne |
19-14 |
pkt |
- nieodpowiednie |
13 |
pkt i mniej |
- naganne |
III. Kryteria dodatkowe
IV. Usprawiedliwianie nieobecności uczniów w szkole
Copyright © 2009-2017 by zs1pszczyna.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja - Rafał Ples
Modyfikacja projektu - Wojciech Pszonak