WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA ZACHOWANIA UCZNIA
PUBLICZNEGO GIMNAZJUM NR 2 W PSZCZYNIE
18.09.08/17.09.09/15.09.11/13.09.12/11.09.2014/01.09.2016
I. Kryteria ogólne
1. Ocena zachowania wyraża opinię szkoły o wypełnianiu przez ucznia obowiązków szkolnych, jego kulturze osobistej, dbałości o piękno mowy polskiej, udziale w życiu klasy i środowiska, dbałości o honor i tradycje szkoły, postawach wobec kolegów i innych osób w czasie realizowania obowiązku szkolnego.
2. Wychowawca klasy na początku roku szkolnego (wrzesień, październik) informuje o kryteriach oceny zachowania uczniów oraz rodziców (lub opiekunów) poprzez:
- lekcje wychowawcze
- konsultacje
- wywiadówki
3. Ocenę zachowania ustala wychowawca klasy biorąc pod uwagę:
4. Pracownicy szkoły są zobowiązani do zgłaszania na bieżąco uwag o zachowaniu ucznia do wychowawcy, w ciągu całego semestru.
5. Niezależnie od ilości zdobytych punktów, w wypadku kolizji ucznia z prawem lub rażącego naruszania regulaminów (chuligańskie wybryki, nałogi, oszustwa) wychowawca ma prawo obniżyć ocenę do nagannej.
6. W wypadku nieusprawiedliwionych nieobecności po konferencji klasyfikacyjnej, wychowawca klasy w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i dyrekcją może podjąć decyzję o obniżeniu zachowania. W tym celu należy zwołać nadzwyczajne posiedzenie Rady Pedagogicznej.
W dniu rozpoczęcia semestru uczeń otrzymuje 23 punkty.
Uczeń może zdobyć więcej punktów gdy:
1 |
Reprezentuje szkołę na zewnątrz ( konkursy, zawody, inne) |
1 – 5 |
2 |
Działa na rzecz klasy, szkoły ( samorząd uczniowski klasy, szkoły, wystrój klasy, szkoły, imprezy pozalekcyjne na terenie szkoły) |
1 – 5 |
3 |
Organizuje pomoc koleżeńską, bierze udział w akcjach charytatywnych |
1 – 3 |
4 |
Systematycznie uczęszcza na zajęcia pozalekcyjne (kółka, sks itp.) |
2 |
5 |
Za realizację projektu(przyznajemy tylko w klasach realizujących projekt) |
0 – 6 |
Uczeń może stracić punkty za:
1 |
Brak kultury osobistej (niewłaściwy strój, fryzura, makijaż, niewłaściwe słownictwo niewłaściwy stosunek do kolegów i osób starszych) |
-1-5 |
2 |
Zaniedbywanie obowiązków ucznia ( regulaminy szkoły, pracowni, obowiązki dyżurnego) |
-1-3 |
3 |
Nałogi ( pije, pali, narkotyzuje się) |
-1-5 |
4 |
Kradzieże, wymuszanie mienia, niszczenie mienia, oszustwo, kłamstwo |
-1-5 |
5 |
Wybiórcze traktowanie zajęć |
-1-3 |
6 |
Niewłaściwe zachowanie na lekcjach, przerwach, imprezach pozalekcyjnych |
-1-5 |
7 |
Frekwencja Spóźnienia – max. 10 min. - 0-2 sp. - 3-4 sp. - 5-6 sp. - 7-8 sp. - powyżej 8 sp. |
0 -1 -2 -3 -5 |
8 |
Nieobecności nieusprawiedliwione - 1-2 godz. nieuspr. - 3-5 godz. nieuspr. - Za każde kolejne rozpoczęcie 5 godz. nieuspr |
-1 -2 -2 |
9 |
Brak wymaganego statutem stroju |
-1 -4 |
10 |
Korzystanie z telefonu komórkowego lub innego sprzętu elektronicznego podczas zajęć |
-1 -3 |
11 |
Brak realizacji projektu (odejmujemy tylko w klasach realizujących projekt) |
-6 |
Dotyczy tylko klas realizujących projekt edukacyjny
w danym roku szkolnym.
Przelicznik do zastosowania -punkty z karty oceny projektu przeliczone na punkty do zachowania.
+5 pkt < – uczeń wykazał bardzo duże zaangażowanie w realizacji projektu (46 – 50 pkt.)
+4 pkt < – uczeń wykazał duże zaangażowanie w realizacji projektu (38 – 45 pkt.)
+3 pkt < – uczeń wykazał przeciętne zaangażowanie w realizacji projektu (26 – 37 pkt.)
+2 pkt < – uczeń w niewielkim stopniu zaangażował się w realizację projektu (10 – 25 pkt.)
+1 pkt < – uczeń wykazał minimalne zaangażowanie w realizacji projektu (1 – 9 pkt.)
+0 pkt < – uczeń nie realizował projektu(dotyczy klas w których projekt jest nierealizowany)
–5 pkt. < – uczeń nie realizował projektu (dotyczy klas w których projekt edukacyjny jest realizowany). Odejmujemy za nierealizowanie projektu.
W Dniu Projektów 1 i 2 klasy gimnazjum są obecne na projekcie, a 3 klasy - Dzień Wiosny na sali gimnastycznej.
Uwagi:
SKALA OCEN
wzorowe |
powyżej 30 pkt |
bardzo dobre |
26-30 pkt |
dobre |
21- 25 pkt |
poprawne |
16 - 20 pkt |
nieodpowiednie |
10 – 15 pkt |
naganne |
poniżej 9 pkt |
Copyright © 2009-2017 by zs1pszczyna.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja - Rafał Ples
Modyfikacja projektu - Wojciech Pszonak